Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Mugglisträff med Potterparty 3.0

Forum > Off Topic > Mugglisträff med Potterparty 3.0

1 2 3 ... 82 83 84
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Li
Biträdande rektor

Avatar

+15


Nu börjar vi verkligen närma oss träffen! Här kommer nu ett sista inlägg med förhoppningsvis så mycket information som man kan få plats med i huvudet, och förhoppningsvis har vi det mesta med nu.

Så!

Vi kommer den 10 mars att uppleva något riktigt coolt, nämligen en Mugglisträff med Potterparty. Det kommer att gå till så här:

Träffen börjar 14.00 med att vi träffas på Stockholms central för att senare ta oss till Gärdet. OBS. Vi har fått in så pass många anmälningar att vi inser att det kan bli fruktansvärt mycket folk på centralen. Vi vill därför be er som känner er hemma i Stockholm att ta er till Gärdet direkt, om det är möjligt. Allt för att resorna ska gå så smidigt som möjligt. Vi ska vara på den stora gräsplätten som är Gärdet, och man borde alltså inte missa oss!

På Centralen träffas vi i alla fall i ankomsthallen vid det stora "hålet" (också kallat Spottkoppen) som ligger nära Mcdonalds, Pressbyrån osv. Vi kommer att vara där med en Mugglis-skylt!

För att resa till Gärdet behöver man SL-biljett. Man hittar all information kring priser och hur man köper dessa här.

På Gärdet kommer vi att göra roliga saker! (se till att klä er varmt bara, snön ser inte ut att vilja försvinna…) Vi kommer att göra lite roliga lekar, tävla i elevhem, men mest bara leka och lära känna varandra. Vi hoppas på några roliga timmar här!

Runt 16.00 kommer vi att börja gå på jakt efter mat. Mat skaffar man själv. Lämpligt är att man hittar ett bra matställe eller mataffär och köper något man gillar att äta. Stockholm har ett bra utbud, så vi ska försöka hitta mat på vägen till nästa anhalt på träffen…

Nämligen Potterpartyt! Detta fantastiska party som går av stapeln 18.00 på Medelhavsmuséet. Inträdet till detta party kostar 70 kr och det är viktigt att man har jämna pengar med sig till detta inträde. Allt för att göra det lättare för oss!

På partyt kommer det att bjudas på chips, läsk och lite Potterigt godis. Vi kommer också ha fantastiskt underhållning i form av The Swedish Shortsnouts som kommer att ge oss eminent wizard rock att dansa till och sjunga med i. Det kommer även hända lite andra spännande saker men det är hemligt… Potterpartyt kommer att hålla på till c.a. 21.00 men man får gå tidigare om man vill!

Detta Potterparty har många blivit väldigt nyfikna på och intresserade av. Vi har fått hjälp att fixa allt detta av Linda Skugge som även hjälpt oss att göra lite reklam för det. Många vill gå! Som det ser ut nu är det över 150 personer som står på intresselistan för att komma! Detta är riktigt stort (har hört att The Swedish Shortsnouts aldrig spelat inför så stor publik…) Att det är så många som vill gå gör också att platserna tyvärr börjar ta slut. Så vill ni inte missa chansen att gå på ett fantastiskt party och höra fantastiska The Swedish Shortsnouts live, så skynda er att anmäla er! Fortfarande måste man skicka ett meddelande till Li på Mugglis eller ett mail till [email protected] för att bli anmäld. Obs. På Potterpartyt är det 8årsgräns! Vi tror inte att så många som visat intresse här på Mugglis påverkas av detta, men det kan vara bra att veta i alla fall.

Förövrigt vill vi också länka till ett nytillägg i Biblioteket gällande träffar, som är bra att läsa när man tänkt träffa människor man inte träffat innan! Också allmänt när man lär känna folk på internet. Vi vet ju dock att ni är så smarta och bra, men det är ändå bra att läsa! Ni hittar detta här.

Är ni taggade? Det är vi!!! Bara några veckor kvar till denna fantastiska dag och vi kan knappt vänta!

Kramar från
Li, Erfa och Eriskay


ps. Missa inte att lyssna igenom Shortsnouts skiva som ni kan hitta på Spotify!

Ni kan också se deras musikvideo för Battle Cedric Diggory på youtube! ds.

pps. Hoppas att jag inte glömt något nu! dds.

without something there is no nothing

16 feb, 2012 19:55

Detta inlägg ändrades senast 2012-02-18 kl. 13:15
Antal ändringar: 2

Borttagen

Avatar


BRING IT ON!

16 feb, 2012 20:00

baramin
Elev

Avatar


Oj @ Linda Skugge, haha. Hur gick det till?
Kan hur som helst inte komma, tågen går inte hem och har ingenstans att bo!

she had a face straight from a magazine, god only knows, but you'll never leave her.

16 feb, 2012 20:04

hyperion
Elev

Avatar


SÅ TAGGAD

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2Fc8f2f6d0ea7c96dfdc2ef6033dd1f035%2Ftumblr_mv2bmmL5rO1som5q2o1_500.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F841bdc53f51c1098f2b3eaef2582b22e%2Ftumblr_mv2bmmL5rO1som5q2o2_500.gif

16 feb, 2012 20:06

Borttagen

Avatar


hur många platser finns det kvar?

16 feb, 2012 20:11

Li
Biträdande rektor

Avatar


Skrivet av Borttagen:
hur många platser finns det kvar?


C.a 45 Vi kan ta upp till 200.

without something there is no nothing

16 feb, 2012 20:13

YoshiFriend <3
Elev

Avatar


Skulle vilja var med! Men bor inte i stockholm =( </3

http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=28385 <--- Dramione ff

16 feb, 2012 20:20

Caius
Elev

Avatar

+1


Skulle inte vara helt fel att åka till Stockholm igen, har inte varit där sedan fotomässan förra året. I övrigt har jag inte något emot att träffa folk som jag aldrig träffat förr heller, sådant är alltid trevligt.
Dock är jag väl inte så pepp på att åka in på en träff som har med den här sidan att göra, med tanke på att jag så gott som är vad man nog skulle kalla för n00b här (fast jag erkänner att jag vet vilka några människor här är pga att jag har talats vid med dem på andra sidor, kanske till och med att någon av dem är en person som jag redan träffat face to face). Så jag får så lov att säga att jag inte kommer den här gången, kanske någon annan gång om ni fixar något sådant i framtiden - med tanke på att det bara tar cirka en timma för mig att åka till Stockholm så har jag inget emot att göra det.

Det här är vad vi kallar tankar. Det är något som är bra och som alla har rätt att ha.

16 feb, 2012 20:27

Li
Biträdande rektor

Avatar


Det viktigaste är att ni som planerar att gå på allt anmäler er så fort som möjligt! Det räcker som sagt inte med att ha sagt att man kommer i någon av trådarna eller på Facebook, man måste officiellt anmäla sig!

without something there is no nothing

16 feb, 2012 21:25

Knizzlare
Elev

Avatar


Jag är så himla taggad så det går typ inte att beskriva med ord ens!! Gaaah! Längtar SÅ mycket, längtar ihjäl mig! Det här kommer bli ett minne för livet
Och älskar att The Swedish Shortsnouts låtar finns på spotify, hihi ♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F82486a7d24290c82d9ac5db56737c905%2Ftumblr_mijpvdQWu81qmls91o4_250.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F8d16457e566f9d2b88a0c731044fcff9%2Ftumblr_mijpvdQWu81qmls91o6_250.gif

16 feb, 2012 21:39

1 2 3 ... 82 83 84

Bevaka tråden

Forum > Off Topic > Mugglisträff med Potterparty 3.0

Du får inte svara på den här tråden.